آزمون آیلتس (IELTS) که مخفف The International English Language Testing System به معنای سیستم بین‌المللی سنجش زبان انگلیسی است، برای سنجش چهار مهارت...
آموزش زبان آموزشگاه زبان متفرقه مقالات تخصصی زبان یادگیری زبان

آزمون آیلتس (IELTS)

معمولا اسم آزمون آیلتس (IELTS) که به میان می‌آید، ترس و دلهره‌ی خاصی دل همه‌ی زبان‌آموزان یا کسانی را که قصد مهاجرت دارند، فرا می‌گیرد. اما آیا واقعا آزمون آیلتس تا این حد ترسناک است؟ آنقدری که باید تبلیغ برخی آژانس‌های مهاجرتی را باور کنیم؟ منظورم تبلیغاتی از این نظیر است: «بدون مدرک زبان اقامت بگیرید!!!»، «مهاجرت تحصیلی بدون مدرک آیلتس!». این جملات را که می‌شنویم، بیشتر احساس می‌کنیم که آن‌ها یا آزمون آیلتس و اعتبار مدرکش را شوخی گرفته‌اند، یا مهاجرت تحصیلی و اقامت گرفتن را!

بر فرض که امکانش را داشته باشید و بدون شرکت در امتحان آیلتس، مهاجرت کنید. بالاخره باید برای برقراری ارتباط، حرفه‌ای عمل کنید یا نه؟

آزمون آیلتس (IELTS) که مخفف The International English Language Testing System به معنای سیستم بین‌المللی سنجش زبان انگلیسی است، برای سنجش چهار مهارت اصلی زبانی خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)، گوش کردن (Listening) و صحبت کردن (Speaking) طراحی شده است و به صورت سیستماتیک و کاملاً هدفمند به سنجش و ارزیابی این مهارت‌ها می‌پردازد. مدرک آیلتس برای ورود به اکثر کشورها، دانشگاه‌ها و شرکت‌های خارجی، مورد نیاز مهاجرین است.

برای طراحی هر آزمون آیلتس و گزینش سؤالات مربوط به هر سنجش، تیمی متشکل از یک روان‌شناس، یک جامعه‌شناس، چند کارشناس زبان‌شناسی، چند متخصص Testing و تعدادی از افراد با گویش‌ها و لهجه‌های متنوع جهت اجرای قسمت Listening باهم همکاری می‌کنند.

بخش های مختلف آزمون آیلتس

شنیداری

زمان: حدوداً ۳۰ دقیقه

تعداد سؤال: دفترچه‌ای حاوی چهل سؤال در ۴ بخش

نوار امتحان شنیداری فقط یکبار پخش می‌شود.

قبل از پخش نوار فرصت دارید تا سؤال‌ها را مرور کنید.

پس از پایان یافتن هر بخش، فرصت دارید تا جواب‌های خود را بازبینی نمایید.

پاسخ‌ها باید در دفترچه سوالات نوشته شود.

با پایان گرفتن نوار ده دقیقه فرصت دارید تا جواب‌ها را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل نمایید.

دو بخش اول شامل موضوعاتی اجتماعی است و مکالمه بین دو یا چند نفر می‌باشد.

دو بخش دوم شامل موضوعاتی دانشگاهی است. یک مکالمه حداکثر چهار نفره و یک کنفرانس، تشکیل دهنده این بخش‌ها هستند.

خواندن

امتحان خواندن آموزش عمومی

زمان: ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سؤال

دفترچه حاوی متون که جمعاً ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند به داوطلب داده می‌شود.

بر خلاف امتحان شنیداری، زمان اضافه‌ای جهت انتقال جواب‌ها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی‌شود.

متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتاب‌ها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب آن‌ها خواننده غیر متخصص است.

بخش اول در مورد امور روزمره اجتماعی است.

بخش دوم در مورد جزوات آموزشی و احتیاجات رفاهی است.

بخش سوم شامل یک متن بلند با موضوعی عمومی است.

امتحان خواندن دانشگاه

زمان: ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سؤال

دفترچه حاوی ۳ متن که جمعاً ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند به داوطلب داده می‌شود.

بر خلاف امتحان شنیداری، زمان اضافه‌ای جهت انتقال جواب‌ها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی‌شود.

متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتاب‌ها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب آن‌ها خواننده غیر متخصص است.

متون جنبه علمی دارند.

حداقل یکی از سه متن، نوشتاری استدلالی است.

در صورتی که متن حاوی لغات تخصصی و فنی باشد، واژه‌نامه‌ای کوتاه نیز همراه آن خواهد آمد.

نوشتاری

امتحان نوشتاری آموزش عمومی

زمان: ۶۰ دقیقه

برای دو موضوع باید انشاء بنویسید.

در موضوع اول (Task 1) باید نامه‌ای به شخصی فرضی بنویسد و در آن مسئله یا مشکلی را شرح دهید. نامه شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد. اگر نامه‌ای کمتر از ۱۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.

برای نوشتن نامه می‌توانید یکی از چهار نوع نامه زیر را انتخاب کرده و یک نامه فرضی بنویسید:

Complaint / Request of information letter شکایت نامه / نامه درخواست اطلاعات

Job application letter نامه درخواست کار

Personal letter نامه شخصی

Formal business letter نامه رسمی اداری

درموضوع دوم (Task 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسئله بیان کنید و باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید.

امتحان نوشتاری دانشگاهی

زمان: ۶۰ دقیقه

برای دو موضوع باید انشاء بنویسید.

در موضوع اول (Task 1) باید در مورد جدول یا نموداری که به شما داده شده‌است، توضیح دهید. انشاء شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد. اگر انشائی کمتر از ۱۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.

در موضوع دوم (Task 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسئله بیان کنید و باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید.

آزمون آیلتس (IELTS) که مخفف The International English Language Testing System به معنای سیستم بین‌المللی سنجش زبان انگلیسی است، برای سنجش چهار مهارت...

گفتاری

امتحان گفتاری که زمان ۱۱ تا ۱۴ دقیقه می‌باشد، یک امتحان به صورت گفتار رو در رو می‌باشد و شامل سه بخش است.

بخش اول ۴ تا ۵ دقیقه بطول می‌انجامد و متقاضی باید به سوالات عمومی و شخصی در مورد محل زندگی، شغل، وضعیت خانوادگی و علایق خود جواب دهد.

در بخش دوم باید به مدت ۲ دقیقه در مورد موضوعی که به شما داده می‌شود صحبت کنید. قبل از آن یک دقیقه فرصت دارید تا در مورد موضوع فکر کنید و یادداشت بردارید. پس از پایان ۲ دقیقه، به یک یا دو سؤال در مورد موضوع صحبتتان باید پاسخ دهید. مهم نیست به تمام سوالات روی کارت پاسخ دهید، اما باید بتوانید از آن‌ها استفاده کرده و تا دو دقیقه به صحبت خود ادامه دهید.آزمون آیلتس (IELTS)

در بخش سوم به مدت ۴ تا ۵ دقیقه با مصاحبه‌کننده صحبت خواهید کرد. محور گفتگوی شما موضوعی است که در بخش دوم به آن پرداخته‌اید.

یکی از مهم‌ترین عوامل کسب موفقیت و نمره خوب در امتحان گفتاری آیلتس، نحوه مطالعه برای چنین امتحانی است. آزمون آیلتس (IELTS)

انواع آزمون آیلتس

این آزمون در چهار مرحله مورد بازبینی و ویرایش قرار گرفت و در نهایت به شکل کنونی و در سه مدل آیلتس آکادمیک، آیلتس جنرال و آیلتس لایف اسکیلز درآمد.

دوره آموزشی آیلتس آکادمیک

برای آن دسته از متقاضیانی است که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر دارند.

دوره آموزشی آیلتس جنرال

برای آن دسته از متقاضیانی است که قصد مهاجرت به یکی از کشورهای انگلیسی زبان (استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا) و یا تحصیل در مقاطع پایین‌تر از کارشناسی دارند.

دوره آموزشی آیلتس لایف اسکیلز 

برای متقاضیان دریافت ویزای Family Member برای انگلستان می‌باشد.

www.isfahanzabansara.ir

دیدگاهتان را بنویسید