به طور روز‌افزونی والدین خواهان این هستند که کودکانشان از سنین پایین زبان انگلیسی را بیاموزند. اغلب والدین کودکان دو یا سه ساله بر آموزش زبان به کودکان
آموزش زبان روش های یادگیری زبان زبان انگلیسی و کودکان

۱۰ نکته درباره راه های آموزش زبان به کودکان از طریق والدین(قسمت اول)

به طور روز‌افزونی والدین خواهان این هستند که کودکانشان از سنین پایین زبان انگلیسی را بیاموزند. اغلب والدین کودکان دو یا سه ساله بر این باورند یادگیری زبان انگلیسی برای کودکشان مفید است. به عبارت دیگر هر چه زودتر کودکشان زبان بیاموزد بهتر است. آموزش زبان به کودکان

مهم ترین و تنها عامل موفقیت کودک در فراگیری زبان انگلیسی اشتیاق و علاقه والدین او به این کار است مهم نیست کودک چند سال دارد. بنابراین والدین برای پشتیبانی از روند یادگیری زبان کودک خود در خانه چه کاری می‌توانند انجام دهند. آموزش زبان به کودکان

I. خودتان زبان انگیسی بیاموزید

به منظور ایجاد یک دیدگاه مثبت نسبت به یادگیری انگلیسی به عنوان یک زبان، بهترین کار این است که از خودتان شروع کنید. اگر کودک را به کلاس زبان انگلیسی می‌فرستید چرا خودتان هم به کلاس نروید؟ یادگیری زبان انگیسی به همراه کودک بهترین شیوه وقت گذراندن با اوست و دیدگاه مثبتی از یادگیری و مکالمه به زبان دیگر در شما ایجاد می‌کند.

با یادگیری انگلیسی به کودک نشان می‌دهید که مکالمه و اشتباه کردن بهتر از این است که فقط زمانی صحبت کند که یک جمله کامل را آماده کرده باشد.

II. بازی به انگلیسی

کودکان بدون دخالت بزرگسالان هر آنچه در اطرافشان روی می‌دهد را می‌آموزند. این کار را با تجربه های بازی گونه انجام داده و در این مسیر اشتباهات زیادی مرتکب می‌شوند. برای کمک به فرزندتان انگلیسی بیاموزید و به این زبان با آنها بازی کنید.

در خانه به زبان انگلیسی بازی‌هایی مانند لباس پوشیدن و قایم باشک بازی کنید. به عبارت دیگر همانطور که زبان مادری را به آنها آموزش دادید انگلیسی را هم به آنها بیاموزید.

III. خواندن داستان‌هایی به زبان انگلیسی قبل از خواب

امروزه دسترسی به کتاب داستان به هر زبانی بسیار ساده است مخصوصا از طریق اینترنت یا رد‌ و‌ بدل کردن کتاب با دیگر والدین. کودکان کم سن و سال درباره زبان داستانی که شما می‌خوانید سوال نمی کنند؛ بیشتر درگیر خود عمل خواندن داستان قبل خواب هستند. این فرصت مناسبی برای پرداختن به زبان انگلیسی به روشی است که می‌تواند خاطره ساز باشد.

همه ما کتاب‌های مورد علاقه خود در کودکی را به خاطر داریم و در برخی موارد عبارت‌هایی از این کتاب‌ها را در حالیکه سال هاست آنها را ندیده و نخوانده‌ایم به یاد داریم. داستان‌ها فرصت‌های فوق العاده ای برای یادگیری زبان فراهم می‌کنند پس باید از آنها استفاده کنیم.

خواندن داستان‌های مصور روش مناسبی برای تقویت زبان است چرا که هر صفحه با نمایه‌های تصویری پشتیبانی می‌شود. زبان ساده شده، تکرار می‌شود و مواردی مانند آوازها را ارائه می‌دهد. این روش گستره لغات را افزایش داده و کودک را مشتاق پرسیدن سوال درباره شخصیت‌ها و محتوای داستان می‌کند.

اگر تمایل زیادی به خواندن کتاب با صدای بلند برای کودک ندارید، یک جایگزین مناسب، استفاده از کتاب‌های صوتی یا آنلاین است.

به طور روز‌افزونی والدین خواهان این هستند که کودکانشان از سنین پایین زبان انگلیسی را بیاموزند. اغلب والدین کودکان دو یا سه ساله بر آموزش زبان به کودکان

IV. یک شبکه رادیویی انگلیسی زبان پیدا کنید و به آن گوش کنید

تفاوت زیادی بین در معرض زبان قرار گرفتن و یادگیری زبان وجود دارد. از نظر سنتی وقتی به یادگیری زبان می‌اندیشیم کلاس‌های دستور‌زبان، تکرار افعال و متون را به خاطر می‌آوریم. با این وجود در سال‌های اولیه آموزش کودک باید بیشتر در معرض آواها و ریتم زبان دیگر قرار گیرد تا یادگیری ساختاری خاص.

وقتی کودکان اولین زبان خود را می‌آموزند با گوش دادن به همه چیز در اطرافشان، گردآوری اطلاعات و سپس استفاده از آن با فرایند فوق العاده ای در مغز خود رو به رو هستند. یک کودک وقتی اولین بار کلمه «تدی» را می‌شنود آن را تکرار نمی‌کند بلکه در عوض به کرات این کلمه را از دهان افراد مختلف می‌شنود قبل از اینکه تلاشی برای ادای آن داشته باشد.

رادیو شانس شنیدن زبان دیگر را از دهان افراد مختلف با لهجه‌های مختلف فراهم می‌کند. تمام کاری که باید بکنید این است که وقتی در حال تهیه شام هستید رادیو را روشن کنید.

V. تجربه با صدا

در برخی موارد اگر در سنین پایین در معرض اطلاعات خاصی قرار نگرفته باشیم، برای مثال صداهای خاص یک زبان خارجی مانند حرف «r» در زبان ایتالیایی یا اسپانیایی، یادگیری و نحوه تلفظ آن همانند یک متکلم بومی در سال‌های بعد برای ما سخت خواهد بود. به این دلیل در معرض آواهای زبان قرار گرفتن در سنین پایین‌تر عامل مهمی در مهارت یافتن در زبان خارجی در سنین بعدی است.

این عامل دلیلی است برای اینکه چرا موسسات سرتاسر دنیا برنامه‌های آوا شناسی معرفی کرده‌اند که در سیستم آموزش بریتانیا طی ده سال گدشته بسیار متداول شده‌است. برنامه‌های آوا شناسی در اصل برای پشتیبانی از خواندن و نوشتن از طریق تمرین آوا‌ها و تشخیص نماد‌ها (حروف) که همراهش هستند هستند. در نتیجه کودکان شروع به ترکیب صدا‌ها برای تشکیل کلمه می‌کنند و این تمرین بنیادی برای خواندن و بعدها نوشتن مناسب است.

ما می‌توانیم بیاموزیم به کودکان کمک کنیم تا مهارت تشخیص صدا‌ها را که ممکن است نسبت به زبان اول کودک متفاوت باشد، در خود تقویت کنند. با تمرین‌های آواشناسی که یادگیری آنها بر اساس تکرار زیاد است. برنامه‌های کودک مانند خیابان سیسم نزدیک به ۶۴ سال است که چنین فعالیت‌هایی ارائه می‌دهد.آموزش زبان به کودکان

به راحتی می‌توانید چنین فعالیت‌هایی را در خانه انجام دهید. کلمات جدید را بلند بیان کنید تا کودکان صدا‌های مختلف را بشنوند مانند b-a-t  در کلمه bat. کلمات سه حرفی کوتاه را بیابید و تکرار کنید و بعد حروف ابتدایی یا انتهایی را تغییر دهید مانند bat  و cat, sat , mat .با کلمات به جای اعداد اکردوکر (لی لی) بازی کنید. در نهایت کلمات مختلف روی بسته‌بندی ها و اشیا را بخوانید و این تمرین را ادامه دهید تا کودکان حروف را بهتر بشناسند و مهارت نوشتاری شان بهبود یابد.آموزش زبان به کودکان

در مطلب بعد با ما همراه باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید