در مطلب قبل به نکاتی در مورد راه های آموزش زبان به کودکان از طریق والدین پرداختیم در این مطلب ادامه ی این نکات را عنوان خواهیم کرد:
آموزش زبان روش های تدریس زبان زبان انگلیسی و کودکان

۱۰ نکته درباره راه های آموزش زبان به کودکان از طریق والدین(قسمت دوم)

در مطلب قبل به نکاتی در مورد راه های آموزش زبان به کودکان از طریق والدین پرداختیم در این مطلب ادامه ی این نکات را عنوان خواهیم کرد:

VI. بازی کنید!

بچه هر فرصتی برای شلوغ بازی را دوست دارند. آنها از متصل کردن، چسباندن، بریدن، نقاشی و پخت و پز لذت می‌برند. پس این کارها را به انگلیسی انجام دهید. فعالیت نباید لزوما درباره زبان انگلیسی باشد باید از کلمات انگلیسی برای تکمیل فعالیت‌ها و وظایف استفاده کرد.

Could you pass me the glue, please?

Thank you

Why don’t you paint a picture?

Can you help me tidy up?

این گونه عبارات مفیدترین روش برای معرفی زبان به کودک هستند. اگر خودتان مهارت زیادی در انگلیسی ندارید می‌توانید از دستورالعمل‌های صوتی یا کتبی برای وقتی که با کودک خود کیک می‌پزید استفاده کنید. در این فرایند انگلیسی را به طور روزمره مانند معلمان در کلاس درس استفاده خواهید کرد. در نتیجه کودکان را برای آنچه در مدرسه خواهند شنید آماده می‌کنید.

VII. با هم آواز بخوانید ( اگر نمی توانید آواز بخوانید از یوتویوب کمک بگیرید)

کودکان پس از اینکه چند بار به آواز گوش دهند سریعا می‌توانند آن را حفظ کرده تکرار کنند و همراه آن بخوانند حتی کلمات بیشتر و بیشتری را کنار هم قرار دهند. موزیک و آواز به کودک کمک می کند تا جملات، تلفظ، لحن و ریتم درستی را به کار ببرد همین طور اعتماد به نفس آنها را بالا می‌برد طوری که اگر قرار بود ما این جملات را به آنها بیاموزیم تا این حد موفق نبودیم.

ازطریق آواز می‌توانیم ساختارهای زبانی مشکل را هم به کودکان معرفی کنیم. برای مثال جمله، «If you’re happy and you know it, clap your hands» شامل یک ساختار پیچیده گرامری است که یادگیری آن برای کودک سخت است. از طرفی یک آواز همه کاری که لازم است را برای ما انجام می‌دهد و زمینه قابل درک ساده ای برای این جمله فراهم می‌کند.

شاید بعد ها در اوایل نوجوانی وقتی بیشتر درباره دستور زبان یاد می‌گیرند این آوازها را به یاد آورده و احساس اعتماد به نفس بیشتری درباره این ساختار‌ها خواهند داشت.

در مطلب قبل به نکاتی در مورد راه های آموزش زبان به کودکان از طریق والدین پرداختیم در این مطلب ادامه ی این نکات را عنوان خواهیم کرد:

VIII. زبان کاربری دستگاه های بازی پلی استیشن و … را روی زبان انگلیسی تنظیم کنید

هر تکنولوژی‌ای که ما با آن سر و کار داریم به نوعی مرتبط با زبان است و همانطور که دیدیم یکی از روش‌های اصلی تقویت زبان تکرار آن است. با انتخاب گزینه زبان انگلیسی به عنوان زبان کاربری تلویزیون، آیپد، لپ تاپ یا تلفن هر دفعه کودک به آنها نگاه کند کاربرد درست زبان را می‌بیند.

امروزه قبل از اینکه کودکان خواندن و نوشتن بیاموزند اغلب از لپ تاپ یا تلفن پدر و مادر خود استفاده کرده‌اند. معرفی کلماتی مانند ‘password’, ‘log-on’, ‘choose’, ‘press’ or ‘game over’ برای آنها مفید خواهد بود.

IX. از دوستان انگلیسی زبان خود کمک بگیرید

همه ما بدون توجه به سن‌مان وقتی در موقعیتش قرار بگیریم از یک زبان دیگر استفاده خواهیم کرد. با بزرگ شدن در یک خانواده دو زبانه می‌دانستم که باید با خاله‌ها و دایی‌هایم که انگلیسی نمی‌دانستند ایتالیایی صحبت کنم. با این وجود به انگلیسی حرف زدن با مادر و مادربزرگم ادامه دادم. لزومی نداشت که با آنها ایتالیایی حرف بزنم تا متوجه منظورم بشوند.

هم اکنون دو کودک دوستم در شرایط مشابه قرار دارند که همیشه با من انگلیسی صحبت می‌کنند هر چند زبان اولشان اسپانیایی است. (از زمان آغاز تظاهر می‌کردیم که من اسپانیایی بلد نیستم). و آنها کماکان فقط با دوست اسکاتلندی من اسپانیایی صحبت می‌کنند چون می‌دانند او اسپانیایی متوجه می‌شود.

خب چرا دوستانتان که انگلیسی صحبت می‌کنند را به شام دعوت نمی‌کنید؟ این برای کودکان شما بسیار مفید خواهد بود.

X. نگران نباشید

اگر کودک شما دچار اشتباهاتی شد یا فورا زبان یاد نگرفت نگران نباشید. طی روند آموزش زبان مغز باید روشی برای پردازش و الگویابی ایجاد کند. تولید زبان معمولا بعد از یک دوره طولانی شنیدن و فکر‌کردن آغاز می‌شود.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کودکانی که در معرض زبان‌های مختلف قرار گرفته‌اند زمان بیشتری برای پردازش اطلاعات نیاز دارند. پس در مدرسه کودکی که اطلاعات را به عنوان سومین یا احتمالا چهارمین زبان یاد میگیرد ممکن است نسبت به کودکی که این اطلاعات را به عنوان زبان اول دریافت می‌کند در روند یادگیری کمی کند باشد.

یک دوست خوب اخیرا به من گفت معلم دختر پنج ساله دو زبانه او به وی گفته است که دخترش از خواندن با صدای بلند در کلاس اجتناب می‌کند. وقتی او از دخترش در این باره پرسید دختر گفت این کار را دوست ندارد چرا که می‌داند حروف انگلیسی و اسپانیایی متفاوت است و او دوست ندارد که اشتباه کند. این کودک واقعا باهوش بود!

نگران نباشید یک کودک دوزبانه به زودی و بدون هیچ کمکی پیشرفت می‌کند و شواهد بارزی وجود دارد که بعد ها در زندگی توانایی صحبت به بیش از یک زبان به حافظه کمک می‌کند.آموزش زبان به کودکان

isfahanzabansara.ir

دیدگاهتان را بنویسید