5 روش سرگرم کننده یادگیری زبان: تا جوان هستید شروع کنید. فیلم تماشا کنید. به خرید بروید. استفاده از تکنولوژی از دیگر روش های یادگیری زبان ...
روش های یادگیری زبان یادگیری زبان

۵ روش سرگرم کننده یادگیری زبان

در این مطلب درمورد روش سرگرم کننده یادگیری زبان بحث خواهیم نمود. برای بسیاری از ما، شروع سال جدید زمانی است که به سراغ واژه نامه ها و کتاب های درسی غبار گرفته می رویم و تصمیم به یادگیری زبان جدیدی داریم. قصد ما این است که در طول سفر بعدی با همه افراد محلی ارتباط برقرار کنیم و با مهارت های تازه آشنا می شویم. اما اغلب اوقات، همانطور که در کار و زندگی گرفتار می شویم، برنامه ها و کتاب هایمان نیز با هم هماهنگ می شوند.

اما حقیقت این است که برای یادگیری یک زبان جدید نباید کار زیادی انجام شود. خواندن، گوش دادن و چت کردن با دیگران، همگی از فعالیت های عالی و لذت بخش هستند و به همراه آنها یادگیری نیز باید گنجانده شود.  همچنین یادگیری آسان خواهد بود، اگر با روش جدیدی به آن نزدیک شوید.

بنابراین کتاب ها را کنار گذاشته و روش های یادگیری زبان جدید امتحان کنید. قبل از سفر بعدی، اصول اولیه یادگیری زبان را بیاموزید.

۱.تا جوان هستید شروع کنید

اولین روش یادگیری زبان این است که اغلب با دید کودکانه به آن بنگرید. کتاب ها و مواد یادگیری کودکان با اصول اولیه شروع می شود و مطالب به بخش های کوچک تقسیم می کنند. هنگامی که با مطالب فشرده روبرو می شوید، بسیار راحت تر از مطالب متراکم آنها را می آموزید.

وقتی که من برای اولین بار تصمیم به یادگیری زبان کره ای گرفتم، اعداد را در ۱۰ دقیقه با شماره های آهنگ های کره ای آموختم. بعدا از کتابهای کودکان و ویدیوهای موسیقی برای کمک به یادگیری استفاده کردم. در نهایت از سطح مقدماتی بالاتر رفتم.  وقتی به کره رفتم، با صحبت کردن با دوستان و دانشجویان جوان، اعتماد به نفس به دست آوردم. آنها اصل گفتار مرا درک کردند و نگران اشتباه کردن نبودم. این گفتگوها پایه ای برای یادگیری زبان “رسمی” کره ای در آینده شدند.

۲.فیلم تماشا کنید

تماشای فیلم یک روش سرگرم کننده یادگیری زبان دیگر است که نه تنها گوش با لغات و صدای زبان  آشنا می شود، بلکه کمک می کند تا چند عبارات اساسی را بیاموزید.

5 روش سرگرم کننده یادگیری زبان: تا جوان هستید شروع کنید. فیلم تماشا کنید. به خرید بروید. استفاده از تکنولوژی از دیگر روش های یادگیری زبان ...

۳. به خرید بروید

به جای خواندن در مورد مکالمات کوچه و بازار، به بازار واقعی سر بزنید. به بازار چینی ها، کره ای یا دیگر محله های قومی در شهر خود بروید و با افراد برای تمرین اعداد، کلمات اساسی و عبارات به طور مودبانه صحبت کنید. من متوجه شده ام که فروشندگان (به ویژه در ایالات متحده) همیشه خوشحال می شوند که با افراد گپ بزنند و حتی اشتباهات زبانی را اصلاح می کنند. بازار مکانی عالی برای تمرین مکالمه در یک زمان کوتاه است.

۴. استفاده از تکنولوژی از دیگر روش های یادگیری زبان

با دانلود برنامه ها و به روز رسانی آنها می توانید درس های روزانه خود را دریافت کنید. از اسکایپ و دیگر برنامه ها برای چت بهره بگیرید. همچنین می توانید با معلمان در برخی از سایت ها ارتباط برقرار نمایید. علاوه بر این، بی بی سی دارای راهنماهای یادگیری زبان خوبی است که بینش، فرهنگ و زندگی روزمره در کشورهای دیگر را ارائه می دهد.

۵. به هر میزان که می توانید صحبت کنید

تنها راه تقویت صحبت کردن، تداوم در صحبت به زبان خارجی است. بنابراین در هر فرصتی به زبان خارجی صحبت کنید. با دوستان خارج از کشور خود گفتگو داشته باشید. به طور همزمان بر روی لهجه خودتان نیز تمرکز نمایید. یکی از بهترین راه ها برای داشتن لهجه ای زیبا، گوش دادن و تمرین در هنگام صحبت کردن است.

برای یادگیری یک زبان خارجی لازم نیست که راه های سخت را انتخاب کنید. در عوض شیوه هایی جدید و سرگرم کننده در پیش بگیرید.

isfahanzabansara.ir

دیدگاهتان را بنویسید